Χρήσιμες συμβουλές
  • Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών (συμπεριλαμβανόμενης και της ρεζέρβας) πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά τον μήνα και πάντα πριν από ταξίδι, όταν είναι κρύα.
    Αν τα λάστιχα έιναι ζεστα προσθέτουμε 3 με 4 p.s.i. παραπάνω.

  • Αποφεύγουμε αυστηρά την στάθμευση πάνω σε κηλίδες λαδιού, πετρελαίου ή άλλων χημικών.

  • Σε περίπτωση αλλαγής μόνο δύο ελαστικών τοποθετούμε κατά προτίμηση τα καινούρια στον πίσω άξονα(www.tyresafe.org).

  • Οταν χρειάζεται επισκευή κάποιο ελαστικό, πρέιπει να γίνεται από ειδικούς και να αποφέυγονται επισκευές εκτός πέλματος.

  • Στην περίπτωση στάθμευσης για μεγάλα χρονικά διαστήματα αυξάνουμε την πίεση κατά 0.5 bar και σηκώνουμε το όχημα σε τάκους.

  • Για να διατηρηθεί αναλοίωτη η οδηγική συμπεριφορά του οχήματος συνιστάται κάθε 10.000 χλμ να μετακινούνται τα ελαστικά στους άξονες χωρίς να διασταυρώνονται.

  • Για τους φίλους των δύο τροχών έχουμε να προσθέσουμε ότι πάντα πρέπει να στρώνουν τα καινούρια ελαστικά για 100 - 200 χλμ και ποτε να μην τα ξεφουσκώνουν ζεστά.
  •  

    Χαρακτηριστικά ελαστικών

    1:Πλάτος ελαστικού. Αν υπάρχουν γράμματα πριν από το νούμερο δηλώνουν τον τύπο του οχήματος που έιναι σχεδιασμένο το ελαστικο(π.χ. LT=Light Truck, P=Passenger)
    2:Αναλογία πλευρικου ύψους προς το πλάτος του ελαστικού
    3:Radial κατασκευή
    4:Διάμετρος ζάντας
    5:Δείκτης φορτίου(Πίνακας)
    6:Δείκτης ταχύτητας(Πίνακας)
    7:Αεροστεγές ελαστικό. Αν δεν αναγράφετε τότε το ελαστικό χρειάζετε σαμπρέλα
    8:Κατάλληλο για χρήση σε χώμα και χιόνι(M=mud, S=snow)
    9:Χώρα προέλευσης
    10:Επωνυμία κατασκευαστή
    11:Δείκτες φθοράς πέλματος(Τοποθετημένοι στο χαμηλότερο νόμιμο επιτρεπόμενο βάθος 1.6mm-όχι σε όλα τα ελαστικά)
    12:Πληροφορίες που χρειάζονται για τον βαθμό ποιότητας του ελαστικού - όχι σε όλα τα ελαστικά
    13:Χαρακτηρισμός βάση κανονισμού DOT
    14:Κωδικός εργοστασίου παραγωγής
    15:Ημερομηνία παραγωγής
    16:Ονομασία προιόντος
    17:Στοιχεία για μέγιστο φορτίο και πίεση ελαστικού
    18:Ενδειξη της εξωτερικής πλευράς(Για ασύμετρα ελαστικά)
    19:Στοιχεία μίγματος στο πέλμα και στα τοιχώματα του ελαστικού
    20:Αριθμός έγκρισης σύμφωνα με ECE30

    ΔΕΙΚΤΕΣ ΦΟΡΤΙΩΝ
    Σύμβ. Kg Σύμβ. Kg Σύμβ. Kg Σύμβ. Kg
                   
    60 250 80 450 100 800 120 1400
    61 257 81 462 101 825 121 1450
    62 265 82 475 102 850 122 1500
    63 272 83 487 103 875 123 1550
    64 280 84 500 104 900 124 1600
    65 290 85 515 105 925 125 1650
    66 300 86 530 106 950 126 1700
    67 307 87 545 107 975 127 1750
    68 315 88 560 108 1000 128 1800
    69 325 89 580 109 1030 129 1850
    70 335 90 600 110 1060 130 1900
    71 345 91 615 111 1090 131 1950
    72 355 92 630 112 1120 132 2000
    73 365 93 650 113 1150 133 2060
    74 375 94 670 114 1180 134 2120
    75 387 95 690 115 1215 135 2180
    76 400 96 710 116 1250 136 2240
    77 412 97 730 117 1285 137 2300
    78 425 98 750 118 1320 138 2360
    79 437 99 775 119 1360    
    ΔΕΙΚΤΕΣ TAΧΥΤΗΤΑΣ
    Σύμβ. Χλμ/ώρα Σύμβ. Χλμ/ώρα
           
    Α1 5 Q 160
    Α2 10 R 170
    Α3 15 S 180
    Α4 20 T 190
    Α5 25 U 200
    Α6 30 H 210
    Α7 35 V 240
    Α8 40 Z >240
    B 50 W 270
    C 60 Y 300
    D 65    
    E 70    
    F 80    
    G 90    
    J 100    
    K 110    
    L 120    
    M 130    
    N 140    
    P 150    
     
    Ελαστικα Run-Flat

    Ελαστικά παθητικής ασφάλειας με ενισχυμένα τοιχώματα που επιτρέπουν να οδηγήσουμε το όχημα για 80 χλμ με ταχύτητα ως και 80χλμ/ώρα με μηδενική πίεση αέρα. Τα ελαστικά run flat δεν επισκευάζονται και πρέπει να τοποθετούνται σε οχήματα με αισθητήρες απώλειας πίεσης. Η τιμή τους είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με τα συμβατικά.